PREVENCIÓ I ACTIVITATS PEL COVID

GUIA DE PREVENCIÓ, INFORMACIÓ I ACTIVITATS PEL CORONAVIRUS (COVID)

Seguiu les indicacions i recomanacions per a ciutadania, professionals i residències de CatSalut.

A les xarxes socials de la Fundació cada dia pengem idees i activitats. Us convidem a seguir-nos a Instagram, Facebook, twitter i linkedin i compartir fotografies, vídeos, etc, d’activitats que feu a casa, amb les etiquetes #joemquedoacasa #totanirabe @FundalisTGN

Podeu consultar també els videos de CatSalut, la informació actualitzada de dincat, xerrades online per a famílies i professionals, campanya de donació de material sanitari, etc. Llegir més

“Ha estat una oportunitat molt gran que m’han obert les ganes per a una feina nova”

La Sara és estudiant del curs d’Atenció al Client i a la persona de la Fundació Onada, i acaba de finalitzar les seves practiques amb el Grup Ecologista de Tarragona i l’Ebre – Ecologistes en Acció a la seva seu a Cal Bofill, a Torredembarra. Llegir més

Mi manera de trabajar ha mejorado gracias a las prácticas en l’Espiga d’Or

La Maria ha realitzat les pràctiques del curs d’Atenció al client de la Fundació Onada a la botiga l’Espiga d’Or, de Tarragona.

“Sempre hem tingut personal en practiques” ens diu la Paula, responsable de la botiga. “Sabem el valor tan important que reben els estudiants en pràctiques i també el que donen. Les pràctiques són un intercanvi. Als i les estudiants els aporta la possibilitat de veure el món real fora de l’aula d’estudi, aprendre de la realitat del que estan estudiant i afegir valor al curs. Les empreses rebem noves idees, possibilitats de millora i la possibilitat de conèixer persones que en un futur puguin formar part de l’empresa”. Llegir més

Prácticas en Brico Dépôt del curso de atención al cliente

Andrea, Sonia y Cristina acaban de finalizar sus prácticas en Brico Dépôt Tarragona, tras el curso de Atención al Cliente de la Fundación Onada con el apoyo del Programa Incorpora de la Fundació la Caixa, y que incluía competencias técnicas en atención al cliente, competencias transversales y prácticas no laborales en empresas. Llegir més

El Centre Especial de Treball de la Fundació Onada

L’objectiu del CET és crear llocs de treball, donar oportunitats a persones amb discapacitat per millorar la inserció laboral, i dotar-les d’experiència de cara a una futura inclusió en una empresa ordinària.

“És molt agraït, perquè et donen l’oportunitat de demostrar la teva vàlua quan, en altres llocs, ni tan sols et donen ni l’oportunitat de treballar”. Aquesta és una frase de l’Anna Viñas, la recepcionista de la seu de la Fundació Onada, al barri del Campclar de Tarragona. Com ella, altres cent cinquanta persones tenen l’oportunitat, diàriament, de demostrar les seves capacitats gràcies al Centre Especial de Treball que la Fundació va impulsar al 1995 per crear llocs de treball per una inclusió laboral de les persones amb discapacitat al tarragonès.

Llegir més

Memòria i balanç social

La Memoria 2020 explica, d’una manera resumida, la nostra actuació al llarg de l’exercici 2020, mitjançant dades dels àmbits social, econòmic i ambiental, per tal de poder avaluar el grau de compliment de la nostra finalitat fundacional, millorant la inserció social i laboral, i també la  qualitat de vida i la felicitat d’aquests col·lectius. Més d’un centenar de persones voluntàries, institucions públiques, empreses privades, famílies, treballadores i treballadors, així com les persones ateses pels diferents centres i serveis de la Fundació, han fet possible tot això que us presentem, i per aquest motiu els hi volem traslladar el nostre sincer agraïment. Llegir més

La nova pandèmia: covid i salut mental

Estem farts del coronavirus.

Després d’un any de la pandèmia, seguim amb un alt risc de contagi, amb les mesures de protecció i confinament que limiten la nostra activitat i la relació amb amics i familiars, amb un volum constant d’informació i desinformació al carrer, a la premsa i a les xarxes socials… Tot això està afectant a la nostra salut mental, arribant a sentir tristor, irritabilitat, fatiga, manca de motivació, dificultats d’atenció, concentració i memòria, falta de son, malestar físic, i fins i tot trastorns com l’ansietat o la depressió. Llegir més

Dia Internacional de TOTES les dones treballadores

En el sector de la discapacitat, el 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora, és especialment reivindicatiu, ja que les dones treballadores amb discapacitat pateixen doble discriminació. Llegir més

Compromís amb la prevenció de riscos laborals

La Fundació reforça la seguretat laboral dels i les treballadores amb la contractació del Servei de Prevenció Previntegral, una companyia amb més de 20 anys d’experiència en diferents àrees especialitzades en prevenció, salut laboral i formació en seguretat i prevenció de riscos laborals. Amb aqueta nova aliança, l’entitat espera seguir treballant per la seguretat i salut de totes les treballadores i treballadors. Llegir més

Ampliació del Centre Ocupacional amb un nou mòdul

Dow Chemical Tarragona ha donat suport un cop més a la Fundació, finançant part del projecte “Autisme a tot Ritme”, destinat a millorar el benestar de les persones amb TEA (trastorn de l’espectre autista) i les seves famílies.

En els últims anys, el nombre de persones amb TEA, un trastorn d’origen neurobiològic que afecta la configuració de sistema nerviós i a el funcionament cerebral, ha augmentat entre els i les usuàries de la Fundació. Llegir més

L’Ajuntament de Tarragona col·labora amb el projecte “Tecnologia inclusiva”

La Fundació Onada ha posat en marxa un projecte de tecnologia inclusiva, amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona, que té per objectius:

• Millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.
  • Generar igualtat d’oportunitats mitjançant les noves tecnologies.
  • Incrementar i millorar les seves habilitats i capacitats amb les noves tecnologies per tal de millorar i augmentar la seva autonomia i independència.
  • Augmentar la seva formació i possibilitats d’inserció laboral.
  • Potenciar la inclusió social i la comunicació fomentant un bon ús de les xarxes socials.
  • Elaborar material de suport per a les persones amb més dificultats, amb la tecnologia 3D.
  • Disposar d’un portal de material accessible per persones amb discapacitat intel·lectual.

Llegir més