Participació i voluntariat

“El voluntariat és prendre consciència de l’engranatge del qual formem part, observar què succeeix i veure què podem aportar”

Si la teva activació voluntària és fruit d’una decisió individual i personal, si creus que pot ser una opció de vida per tu i que participar és actuar vers la transformació social…

SI HO VOLS? EN PARLEM
Posa’t en contacte. Escriu-nos a  onada@fundacioonada.orgDescarrega’t el Flyer VOLS

Voluntariat. VOLS?

El Voluntariat és la transformació de la reflexió a l’acció, essent un motor de canvi que potencia el creixement tant de la persona que el rep, com el del que l’activa.

Valorem el teu lliure compromís i la motivació que has emprès per passar del pensament a l’acció, “del dit al fet”, assumint la responsabilitat i el dret a participar en la vida de la comunitat amb la voluntat de transformar l’entorn i la societat en la que vivim.

VOLS? ACTIVAR-TE
El projecte Vols? Sentir el Voluntariat, té com objectiu oferir oportunitats d’enriquiment mutu entre el Voluntariat i la persona amb diversitat funcional i/o dificultats derivades de la salut mental, del col·lectiu de gent gran i de les seves famílies, així com de les persones en risc d’exclusió social.
Vols? Sentir el Voluntariat, et presenta 5 programes on poder-te activar amb compromís:

• Vols? Aportar Coneixements, on es produeixen interrelacions mitjançant un intercanvi d’experiències i/o coneixements (activitats lúdiques, culturals, esportives,…).
  • Vols? Quedar, on el voluntariat dona suport al desenvolupament individual, promovent la participació en la vida comunitària. S’activen aficions com anar al cinema, visitar una exposició, compartir un partit de futbol…
  • Vols? Acompanyar, on el voluntariat ofereix un suport personalitzat, per continuar gaudint d’autonomia, mitjançant l’acompanyament en diferents vessants de la vida : en temes de salut, en el desig d’adquirir coneixements individualitzats…
  • Vols? Conviure, on famílies voluntàries ofereixen possibilitat de convivència dins el seu nucli familiar, compartint experiències quotidianes.
  • Vols? Col·laborar en família, on els propis familiars o tutors de les persones ateses a la Fundació s’activen en acció voluntària per tal compartir dinàmiques de vida, posant-les en comú amb els seus familiars i altres persones del servei.

Formar part del Voluntariat implica responsabilitat personal, i per tant, una continuïtat en el projecte. Cal ser realista i analitzar la pròpia situació per concretar fins on es pot o es vol donar, comprometre’s, i actuar en conseqüència.

Apostem per un projecte de voluntariat que ofereix oportunitats d’enriquiment mutu, entre el voluntari/ària i la persona amb discapacitat i/o trastorn mental, on cadascú pot obtenir satisfaccions a les seves motivacions personals. Si disposem d´una mica de temps i volem compartir-ho, podem aportar els nostres coneixements, compartir hobbies, acompanyar en activitats o conviure en un ambient familiar.

Consulta les mesures de prevenció de riscos del voluntariat i les normes bàsiques d’actuació en cas d’emergència a Tarragona i Torredembarra.

Col·labora amb un donatiu

Els donatius ens ajuden a desenvolupar projectes innovadors i mantenir els projectes en marxa per millorar la intergració social i laboral de les persones amb més dificultats.

A més, Hisenda torna part dels donatius i, en la propera declaració de la renda, recuperàs el 75% dels primers 150 € donats i el 30% de quantitats superiors. És a dir, si fas ara un donatiu de 100 €, el proper any recuperes 75 €, i si el fas de 200€ te’n tornen 127 €! Amb molt poc, ens ajudes molt!

Si vols fer una donació, un patrocini o una iniciativa o llegat solidari, contacta a onada@fundacioonada.org o omplena el formulari.

Voluntariat corporatiu

El voluntariat corporatiu té com a objectiu desenvolupar la missió i cultura corporativa de les empreses i per fer accions al territori, aprofitant les capacitats de les persones voluntàries.

La Fundació ofereix una eina de voluntariat corporatiu per desenvolupar activitats competencials dels equips, incrementar la sensibilitat de les plantilles vers les dificultats i capacitat dintervenció i acció social a l’entorn, i millorar el clima laboral i orgull de pertinença, mitjançant activitats conjuntes amb les persones amb diversitat del Centre Ocupacional de l’entitat.

Més informació a onada@fundacioonada.org