La Diputació de Tarragona col·labora amb el projecte ‘Activa’t de la Fundació Onada

La Diputació de Tarragona, mitjançant la seva línia de subvencions a entitats i fundacions de caràcter social per a despeses d’activitats socials, ha contribuït amb 15.612 euros al projecte Activa’t, desenvolupat per la Fundació Privada Onada.

El projecte ACTIVA’T ha estat una iniciativa integral destinada a empoderar a les persones amb discapacitat, amb l’objectiu d’incrementar la seva autonomia en les activitats de lleure i la presa de decisions en la vida quotidiana. Amb una dedicació professional individualitzada i basada en l’atenció  centrada en la persona.

Les accions desenvolupades durant aquest període han estat les següents:

Sessió informativa inicial: S’ha portat una sessió informativa oberta per explicar el propòsit i objectius del projecte a les persones amb discapacitat que podrien estar interessades. Éssent un total de 42 participants.

Entrevistes individuals: S’han realitzat 35 entrevistes individuals amb les persones amb discapacitat per conèixer a fons els seus interessos, aficions, preocupacions i desitjos relacionats amb les activitats de lleure i la vida quotidiana.

Creació de l’Espai de Trobada ACTIVA’T:  S’ha creat un espai trobada setmanal per a les persones amb discapacitat, proporcionant un lloc acollidor per compartir aficions i interessos amb la resta de participants.

Presentació del projecte a Entitats locals: S’ha presentat el projecte a 18 entitats del territori, adaptant la proposta segons els interessos i necessitats de les persones, amb l’objectiu d’ampliar la xarxa de suport i recursos disponibles.

Acompanyaments i suport en la organització i participació: S’han fet 28 acompanyaments individuals en la preparació de sortides, viatges, inscripcions a activitats lúdiques, esportives i culturals, afavorint la participació activa de les persones amb discapacitat en la vida comunitària.

Formacions i tallers: S’han impartit 4 tallers especialitzats en l’ús de les noves tecnologies, facilitant a les persones les eines i els coneixements necessaris per a realitzar els tràmits necessaris en línia per tal d’assolir els seus objectius individuals previstos en aquest projecte.  També s’han realitzat 1 taller de mindfulness i 1 de nutrició, sol·licitats pels participants.

Amb el suport de: