La Fundació Onada i Vopak Terquimsa han posat en marxa el projecte Camins d’Inserció, el Programa de Mentoria Social i Voluntariat Corporatiu, amb l’objectiu de relacionar persones treballadores de l’empresa amb persones joves en situació de vulnerabilitat, procedents de diferents realitats socials i culturals, per generar relacions d’acompanyament que contribueixin a la seva emancipació i integració en la comunitat, de manera complementària a les accions de formació i inserció laboral que dur a terme la Fundació Onada.

El passat 1 de desembre de 2023 es va dur a terme la presentació del projecte a les persones treballadores de Terquimsa, amb la participació d’Eduardo Sañudo, Director General de Vopak Terquimsa, de José Carlos Eiriz, Director General de la Fundació Onada, i de l’equip tècnic que durà a terme el desenvolupament del programa.

El mes de febrer del 2024 es va celebrar la primera trobada de presentació del grup de joves a persones mentores. La sessió es va desenvolupar, en primer lloc, amb la signatura del Conveni de participació voluntària per part dels mentors/es i, posteriorment, amb una dinàmica de presentació, on cada jove va poder conèixer al seu mentor/a i van poder intercanviar un moment de coneixença mútua. Va ser una sessió acollidora, distesa i agradable on vam poder gaudir de la posada en marxa del projecte.

Respecte a la dinàmica de funcionament, cal destacar que la relació de mentoria s’estableix a partir de la disponibilitat de les dues parts, acordant un temps de sis mesos de participació en el programa, amb un nombre d’hores de dedicació variable, que pot ser setmanal o quinzenal. En tot moment, les persones participants compten amb un suport professional, que vetlla per a què el desenvolupament de la mentoria sigui constructiva i favorable per ambdues parts.

Camins d’Inserció, com a programa de voluntariat corporatiu i mentoria social, busca generar vincles basats en la confiança, el respecte mutu i l’afecte, promovent el dret de les persones a sentir-se acompanyades, sobretot en moments de la vida especialment vulnerables.

Més informació i en col·laboració amb: