La Fundació Onada és una de les entitats que participen al Programa Next Diversitat i Empresa, una iniciativa per afavorir l’accés a l’ocupació i a millors condicions de vida a persones en situacions de vulnerabilitat socioeconòmica, impulsat pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya amb els fons europeus Next Generation.

A qui va dirigit?

Des de la seva posada en marxa al mes de desembre de 2022 fins a data d’avui, la Fundació Onada està atenent 30 persones (21 homes i 7 dones), i de moment s’han aconseguit 6 insercions, la qual cosa suposa un 20% del total d’usuaris/es.

L’edat mitjana dels participants són 38 anys (37’5 en homes i 38’7 en dones) i un 23% són joves entre 21 a 29 anys.

Fins a la data s’han dut a terme diverses activitats, com l’asstència a la Fira de l’Ocupació de la Cambra de Comerç de Tarragona, on els participants van poder establir un primer contacte amb empreses de l’entorn de Tarragona, o a les jornades de networking organitzades per la Creu Roja de Tarragona, un espai de trobada i entrevistes amb empreses interessades en la cerca de personal per a la temporada d’estiu principalment (entre elles FCC, Mc Donald’s, Makro, etc.).

A través del programa Diversitat i Empresa també es treballa de manera grupal i individual en l’adquisició de competències per a la millora de l’ocupabilitat i per superar un procés de selecció; entre d’altres, els i les participants han treballat el treball en equip, les entrevistes de feina, la confiança en sí mateixos/es, la comunicació efectiva, l’empatia, la negociació, el lideratge d’equips, etc.

La metodologia empreada és molt interactiva i participativa durant les sessions, de tal manera que el focus recau en el propi usuari/a, sent-ne l’actor principal, i aconseguint, amb la seva participació activa, interioritzar les matèries treballades.

També s’ha treballat de manera molt activa les eines i els recursos a l’abast per a la recerca de feina. A través d’activitats amb equips informàtics, els i les participants han practicat la cerca activa, realitzant registres a portals de feina del seu interès i inscripció en ofertes en les que podien encaixar. La cerca de formació per millorar tant aspectes personals com professionals també són clau en el programa, així com els Plans de Diversitat, en els que s’està treballant per a poder oferir un per a cada participant.

Més informació: https://www.fundacioonada.org/next-diversitat-i-empresa