Projectes territorials integrats

En col·laboració amb les administracions locals, persones de diferents col·lectius d’un mateix territori comparteixen serveis i activitats.

El Francolí és un parc de més 12,5 hectàrees, al costat de la llera del riu, un dels pulmons més importants de la ciutat i un espai excel·lent pel lleure de les persones que viuen o visiten Tarragona. Per a la Fundació Onada, és també un projecte que neix fruït de la col·laboració amb l’Ajuntament  de Tarragona per millorar les condicions del Parc, desenvolupant noves propostes que permetin crear ocupació per a les persones amb discapacitat i/o trastorn mental, aportant valor al municipi de Tarragona i als seus ciutadans. Un exemple n’és la gestió del xiringuito que dóna vida al parc, que permet llogar un espai amb carpes per a festes, celebracions, curses i moltíssimes activitats.

El projecte social del Parc del Francolí promou la inserció laboral de persones amb discapacitat i/o trastorn mental, la cohesió social i el desenvolupament sostenible d’aquest espai, on la convivència, la participació, la solidaritat i la innovació es posen al servei de les persones.

Informació, horaris i reserves al 608 23 75 39 i www.facebook.com/ParcFrancoli

Hi trobareu diferents jocs infantils com el vaixell pirata, taules de pícnic, fonts, zones per a espectacles i activitats diverses, pistes esportives de bàsquet, futbol, ping-pong, trial, skate i molts camins per passejar, anar en bici…

El Parc del Francolí a España Directo

El programa de TVE, España Directo, s'ha fet ressò del projecte del Parc del Francolí a Tarragona, un projecte territorial integrat que dóna feina al Centre Especial de Treball de la Fundació Onada.

Publicada por Parc del Francolí en Miércoles, 14 de febrero de 2018

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

L’Espai de Trobada és la seu de la Fundació i un lloc de referència a Campclar, amb un projecte de comunitat, inclusió i participació que potencia la inserció laboral i social de les persones amb més dificultats, propostes de voluntariat i una programació trimestral d’activitats obertes a tothom, que promouen la inclusió social i les sinergies amb les entitats de l’entorn. A L’Espai s’ubica el Centre Ocupacional de la Fundació, el Servei Ocupacional d’Inserció, el Servei Prelaboral per a persones amb trastorn mentali i nombrosos cursos gràcies als diversos equipaments, com aules, jardins o la cuina didàctica.

Fruït de la col·laboració amb l’Ajuntament de Tarragona,  la Fundació comparteix espais amb el Servei Municipal d’Ocupació, el telecentre del barri i l’escola de música, la qual cosa crea noves possibilitats de col·laboració. Entre tots es crea un nou model d’atenció a les persones, basat en la inserció en la comunitat i la creació de suports naturals.

Les activitats a l’Espai de Trobada inclouen col·laboracions amb l’Associació de Jubilats i Pensionistes del Pilar, el Firavida, l’Ateneu Cultural de Dones de Campclar, el Conservatori de Vila-seca, el Conservatori de Tarragona, Sanitas Residencial de Tarragona, l’Institut Escola Mediterrani, l’Escola Campclar, el Punt Òmnia de Campclar, la Llar d’infants municipal la Taronja, la Llar d’infants municipal de Bonavista, la llar d’infants municipal el Ninot, la llar d’infants municipal la Baldufa, els Mossos d’Esquadra, la Comissió de la Dona de Campclar, la Biblioteca de Torreforta, la Fundació Pere Tarrés, Proyecto Andrea i la Fundació Casal l’Amic, entre moltes altres.